Daaag 2010…

Zo, 2010 zit erop. Het was niet ons beste jaar geloof ik. Toevallig óók nog het dertiende jaar dat we bij elkaar zijn… Maar we zijn er weer doorheen gekomen. Normaal gesproken ben ik niet zo van het terug- en vooruitblikken rond oud- en nieuw, maar dit jaar kan ik daar toch moeilijk omheen, lijkt me zo.

Het is ondanks alles ongelofelijk hoe snel 2010 voorbij is gegaan. Het is nu bijna een jaar geleden dat ik mijn diagnose kreeg. Van de ene kant voelt het als een eeuwigheid geleden, omdat er zoveel is gebeurd sindsdien. Van de andere kant kan ik me een aantal momenten daaromheen herinneren als de dag van gisteren.

Het hele circus heeft er natuurlijk wel ingehakt. Voor mezelf, maar vooral ook voor Shakira. De combinatie man ernstig ziek en plotseling je vader verliezen is er een die je niemand gunt. Gelukkig heelt tijd de meeste wonden en begin ik aan haar te merken dat ze ook dit een plaatsje kan geven.

De chemo-behandelingen lijken ook alweer ver weg en ik heb soms moeite om me in te beelden hoe ik me op die na de giften voelde. Mijn lijf doet het inmiddels weer redelijk als vanouds. Gelukkig heb ik geen grote fysieke ongemakken overgehouden aan de chemo. Ik voel me goed, kan weer gewoon sporten en in principe bijna alles doen en laten wat ik wil. Ik moet alleen zorgen dat ik een beetje op tijd ga slapen, omdat slaapgebrek er meer inhakt dan vroeger.

Goede voornemens heb ik niet gemaakt. Dat deed ik voorheen ook nooit. In ieder geval niet rond je jaarwisseling. Waarom zou je dingen die je graag wilt doen uitstellen tot 1 januari? Bovendien ervaar ik die hele poespas om oud en nieuw als een momentum dat komt, maar vooral ook weer gaat. Denk maar aan al die rokers die gaan stoppen en er in de tweede week van januari alweer de brui aan geven. 😉

Doe mij maar een goed voornemen voor elke dag: genieten. Carpe diem! 🙂

Graag wens ik iedereen – ook namens de rest van mijn gezin – een heel gelukkig, gezond en ook een beetje een sportief 2011!!!

Oh ja, onderstaande nog even met jullie delen: een soort jaarrapport van WordPress over mijn blog. Best indrukwekkend…. en met dank aan jullie!!!

———————————————————————————

The stats helper monkeys at WordPress.com mulled over how this blog did in 2010, and here’s a high level summary of its overall blog health:

Healthy blog!

The Blog-Health-o-Meter™ reads Wow.

Crunchy numbers

Featured image

About 3 million people visit the Taj Mahal every year. This blog was viewed about 51,000 times in 2010. If it were the Taj Mahal, it would take about 6 days for that many people to see it.

In 2010, there were 94 new posts, not bad for the first year! There were 84 pictures uploaded, taking up a total of 25mb. That’s about 2 pictures per week.

The busiest day of the year was May 3rd with 520 views. The most popular post that day was Hoe is de tussenstand?.

Where did they come from?

The top referring sites in 2010 were lvn.nfk.nllinkedin.commail.live.comjuleness.hyves.nl, andkanker.startpagina.nl.

Some visitors came searching, mostly for jules sohiercocktailmijn vriend hodgkinlood, and vriend hodgkin.

Attractions in 2010

These are the posts and pages that got the most views in 2010.

  1. Hoe is de tussenstand? May 2010- 5 comments
  2. Over Jules January 2010 – 32 comments
  3. Mijn Chemo-Cocktail: de ABVD-kuur February 2010 – 19 comments
  4. Over Hodgkin-lymfoom January 2010
  5. Diagnose: Ik zweette me suf! February 2010 – 14 comments

2 comments

  1. Hi Jules and family,
    Happy New Year! and laten we hopen dat dit jaar veel beter is dan het vorige!!Ik maak ook nooit “new year’s resolutions”, dat doe ik echt iedere dag, ” a little at a time” is veel beter!!Wij gaan ook door een erg moeilijke tijd, Uncle Bill is niet zo goed, maar het kan alleen maar beter worden!
    Het aller-allerbeste voor 2011, voor jou en Shakira en de kindjes!
    Liefs, Tante Miek en Uncle Bill

  2. Jules, fijn dat je weer wat laat horen: je bent een beetje bij ons gaan horen, maar……. nu een nieuw jaar en natuurlijk hopen wij allemaal intens, dat dit jaar veel beter gaat worden voor jou en je gezin. Je hebt veel bij de mensen losgemaakt, ik denk door de wijze waarop je met je ziekte bent omgegaan: een voorbeeld! Maar nu, niet meer aan denken: op volle kracht 2011 in!
    Groetjes

    Ali Wolff

Plaats een reactie