De meeste stemmen!

De meeste stemmen!Vorige week heb ik jullie allemaal opgeroepen om toch vooral op Stichting Out of Bounds te stemmen voor de Unique Ambition Challenge. En dat hebben jullie massaal gedaan! We hadden zaterdagavond om 12 uur 1.519 stemmen!!! Helemaal geweldig. Daarvoor wil ik jullie natuurlijk allemaal hartelijk bedanken! Maar helaas is het niet automatisch genoeg om naar de volgende ronde te gaan. Ik zal het uitleggen…

De negen inzendingen (ambities) die doorgaan naar de volgende ronde, worden automatisch geselecteerd. Op basis waarvan, wordt op de site van de Unique Ambition Challenge niet helemaal duidelijk. Er staat alleen: “De negen inzendingen met de beste beoordelingen komen in de top 10.” Ook de Actievoorwaarden van de Unique Ambition Challenge geven geen uitsluitsel. De enige voorwaarde die daar gesteld wordt is dat er minimaal 5 keer op 1 ambitie gestemd moet zijn.

In theorie zouden dus ambities bovenaan kunnen staan die de maximale waardering (5,0 sterren) hebben gekregen, maar slechts 10 stemmen hebben. Hoe de top 9 die nu op de homepage van de challenge staat tot stand is gekomen is ook niet meer te achterhalen, omdat nergens meer te vinden is hoeveel stemmen deze ambities hebben gekregen en ook de waardering is niet terug te vinden. Erg vaag…

Ik gun de mooie initiatieven die nu in de top 9 staan natuurlijk ook de hoofdprijs, maar het is toch vrij zuur dat wij niet komen bovendrijven, terwijl er zoveel op onsgestemd is. Ik vind dat ook wat lastig te verklaren naar al die mensen die zo lief zijn geweest te stemmen.

Maar goed: we hebben in ieder geval de meeste stemmen met een waardering van 4,93 en dat neemt niemand ons meer af! Dat is toch een mooi signaal en voor mij een bevestiging voor het bestaansrecht van de manier waarop we kankerpatiënten willen gaan helpen.

Het is nu hopen op de “wildcard”. De jury van de Challenge voegt 1 ambitie aan de top 10 toe en bepaalt dan de top 3. Lijkt mij dat die wildcard daar sowieso bij zit, anders hoeven ze ‘m niet te kiezen. Unique maakt de wildcard begin deze week bekend. Na een persoonlijke presentatie door de top 3 kiest de jury in de week van 12 december `10 de winnaar.

De aandacht die Stichting Out of Bounds heeft gekregen door mee te doen is ook heel veel waard. Ons filmpje is op de sites van de challenge en ons eigen Youtube-kanaal in totaal 2.174 keer bekeken!

Zo hebben we voor Unique natuurlijk ook heel veel free publicity gegenereerd. Dat is vast ook wat waard. Zouden de marketeers bij Unique doorhebben, dat als ze ons de wildcard geven dat ze daar in de toekomst ook van gaan profiteren? 🙂

Advertenties

9 comments

  1. Helaas heb ik niet gestemd, omdat ik e.e.a. niet goed begreep, en door drukte hierin ook niet meer verdiept heb, waarvoor SORRY.
    Ik wens je echter alle succes toe met het vervolg.

  2. Vorig jaar met Blootgewoon waren de Amazones de publiekslieveling. Daarom grote verbazing dat er in de uitzending voor het andere team werd gekozen. Het was een fotowedstrijd maar wel voor goede doelen en in dat punt scoorden wij als ervaringsdeskundigen 100 tegen 1/2 (broer van). Zowiezo was onze fotograaf beter.
    Uiteindelijk bleek dat ze de fotgraven ieder 3 afleveringen lieten winnen. En de publiekslievelingen laten verliezen zorgde voor heeeel heeeeel veel publieksstemmen via kalenderverkoop. We stonden toen op de 1e plaats met 4000 stemmen en nr 2 had er 2000.
    Het kan dus heel goed een marketingstrategische zet zijn. No need to tell you, right?

  3. Esther :Vorig jaar met Blootgewoon waren de Amazones de publiekslieveling. Daarom grote verbazing dat er in de uitzending voor het andere team werd gekozen. Het was een fotowedstrijd maar wel voor goede doelen en in dat punt scoorden wij als ervaringsdeskundigen 100 tegen 1/2 (broer van). Zowiezo was onze fotograaf beter.Uiteindelijk bleek dat ze de fotgraven ieder 3 afleveringen lieten winnen. En de publiekslievelingen laten verliezen zorgde voor heeeel heeeeel veel publieksstemmen via kalenderverkoop. We stonden toen op de 1e plaats met 4000 stemmen en nr 2 had er 2000.Het kan dus heel goed een marketingstrategische zet zijn. No need to tell you, right?

    En kijkcijfers/aandacht, mensen blijven daardoor langer bezig met het georganiseerde.

  4. Jules, alles bij elkaar: geweldig toch! Gewoon doorgaan en rustig afwachten. Prijs of geen prijs: ’t blijft een fantastische stichting!
    Groetjes,

    Ali Wolff

  5. Jules,

    Je hebt in ieder geval heel veel mensen in korte tijd attent gemaakt op jouw ambitie en stichting. Misschien was deze challenge er voor nodig om hier een extra zwengel aan te geven. En dus is het sowieso een succes.

    Jan Lelieveldt

  6. Hi Jules,

    Natuurlijk moet je vooral doorgaan en is het duidelijk dat jouw mooie ambitie dan wel stichting Uniek is voor veel anderen, echter wat een bullshit bij dat Unique.

    Mzzl, Dennis

  7. lijkt verdorie de FIFA wel! allemaal leuk, die aandacht en zo maar het gaat natuurlijk omde knikkers broertje. het zou van de zotte zijn als de ambitie met de meeste stemmen niet in de finale zou staan. aan de andere kant bewijst het wel het zinloze van social networking…al die zgn vrinden , je hebt er dus niets aan. een live handruk, schouderklop, potje bier etc is nog steeds veel beter.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s