Drukker as bij d’n bakker

 

Afgelopen zondag was een belangrijke dag voor Stichting Out of Bounds: die dag stond de eerste officiële golfwedstrijd volledig in het teken van de stichting. Het ging om een bestaande wedstrijd, volledig georganiseerd door Golfclub Princenbosch. Rond de wedstrijd waren allerlei activiteiten georganiseerd om fondsen te werven.

De dag begon al mooi met de samenkomst van de ambassadeurs en de voorbereidingen voor alle activiteiten. In alle gezonde hektiek konden we de eerste officiële Out of Bounds promotiepolo’s en jack’s uitdelen. Ik had ze zelf ook nog niet gezien. De spullen zagen er echt top uit: voorop netjes het logo en achterop ons motto “Laat je niet uit het veld slaan!”.

Bij de inschrijving voor de wedstrijd was het een gezellige drukte. Er stond een flinke rij voor de inschrijftafel (gehoord: “het is hier drukker as bij d’n bakker!) en dat was een mooie gelegenheid voor ambassadrice Ellen om lootjes te verkopen voor de loterij die we hadden georganiseerd. Het ging hard met de lootjesverkoop. Dat was vast te danken aan de mooie prijzentafel, maar vooral aan het enthousiasme van Ellen. Alle prijzen voor de loterij waren trouwens geschonken door uiteenlopende bedrijven!

Naast de prijzentafel had de club alle gevonden voorwerpen van de afgelopen anderhalf jaar uitgestald en te koop aangeboden voor kleine prijsjes. De markt op de Albert Kuijp was er niets bij! Er werd volop gesnuffeld en grif betaald voor de tweedehands spullen. Alle opbrengsten van de verkoop gingen naar de stichting!

Tijdens de wedstrijd stonden de ambassadeurs met heerlijke champignonsoep en knoflookbroodjes tussen hole 9 en 10. Naast zorgen voor de inwendige mens, hebben ze ook gezorgd voor extra promotie voor de stichting en hebben ze de nodige eurootjes geïnd voor out-of-bounds-geslagen ballen. Ikzelf mocht meespelen en heb uiteraard netjes aan mijn plicht voldaan: tweemaal out of bounds op dezelfde hole. Natuurlijk baalde ik er ook van toen ik ze sloeg, maar de gedacht dat ik daarmee een excuus had om weer bij te dragen maakte veel goed! 🙂

Na de wedstrijd – terwijl iedereen lekker aan de borrel zat – mocht ik weer mijn praatje houden over het ontstaan en de missie van Stichting Out of Bounds. Hartverwarmende reacties alom. Ik kreeg het meeste kippenvel van de winnaar van de wedstrijd die iedereen aansprak op de morele verplichting om voortaan bij elke bal-buiten-de-baan altijd een donatie te maken en van een dame die na de wedstrijd naar me toe kwam om te vertellen dat zij en haar man – die zelf aan twee vormen van kanker leidt – zich speciaal voor de wedstrijd hadden aangemeld vanwege Stichting Out of Bounds. Dat was echt speciaal!

De loterij was ook een feestje met veel hilariteit en mooie gebaren. De winnaar van de hoofdprijs gaf zelfs zijn prijs terug – een driver (golfclub) op maat die toch al snel zo’n 300 euro kost – zodat de prijs bij een volgende gelegenheid weer ingezet kon worden!

Na de wedstrijd mocht ik bekend wat de dag had opgeleverd naast een heleboel enthousiaste mensen. Naast de loten- en 2e-hands-spullen-verkoop deden een aantal sponsors een extra duit in het zakje: zij doneerden een bedrag per behaald stablefordpunt in de wedstrijd. Met deze bijdrage en de opbrengst van de andere activiteiten stond de teller aan het einde van de dag ruim boven de 3.000 euro!!!

Het was dus in alle opzichten een geweldige dag! Daarom wil ik ook nog even via deze weg onze ambassadeurs bedanken. Zonder hen was dit allemaal niet gelukt!!!

4 comments

Plaats een reactie